...

cute

Sunday, March 28, 2010

::::No Couple Before Akad::::




(syyhhhh....)
===Rahsia Besar nih==

bkn nk jual mahal...
ataupun terlalu memili
h...
jauh sekali nk bersikap cerewet...

dari care aq org akn anggap aq dah ader yg pnyer...
tp mane ade kowt...

aq pon masih tercari2 lg insan yg sesuai dgn jiwa aq...
dan dia pon insya Allah akn berjaya merisik hati aq...
cewah...
ayat cannot go la..

sampaikan pernah 1 tahap nih aq terpakse buat alasan kat 1 guy nih..
aq cakap kat dia yg aq dh bertunang..
bkn sengaja aq nk tipu d
ia gitu..
tp dia yg gatai semacam..
aq terpaksa...
demi keselamatan aq gak...
and at last dia stop ganggu aq...
barulah aq rase tenang n selamat..
alhamdulillah..
.



+++Percaya @ Tidak+++

ada gak insan2 yg pernah ajak aq couple...
tapi aq tolak secara baik...
and aq still berhubungan baik dgn dorang...
aq ckp aq syg dorang as a friend jer...
naseb baek dorang faham...
(serius bkn aq xmenghargai perasaan korang...
tp aq lebih sayangkan persahabatan kita.
..maafkan aq..)



>>>Keputusan Telahpun Dibuat<<<


biarlah masa yg menentukan...
aq menyerahkan jodohku pada yg Maha Esa...
aq mengharapkan jodoh yg terbae
k dari~NYA...
semoga aq berjumpa dengan insan itu suatu hari nnt...
~insya Allah~


aq mengimpikan hubungan percintaan yg hakiki selepas akad...
biarlah aq bercinta dgn insan yg bergelar suamiku nnt...
percintaan selepas pernikahan insya A
llah akn lebih indah..
lebih diberkati oleh~NYA hendaknya...

Semoga Allah s.w.t mengabulkan permintaanku ini

~~~Ameen~~~
















Saturday, March 27, 2010

::::renungan bersama::::

Masukkan secubit garam ke dalam cawan dan secubit garam lagi ke dalam sungai...

Yang mana akan terasa masin???

Begitu juga diri kita... seandainya masalah yang sama, tapi kita merumitkannya, memperbesar2kannya, kesannya akan menjadi lebih teruk..

perlulah kita mengambil inisiatif lain iatu dengan melapangkan dada dan meluaskan cara pemikiran, barulah tidak terbeban sangat dengan masalah tersebut..

"ibarat letak secubit garam ke sungai.. tak rasa apa2 pun..."

- الصبر من الإيمان -

Monday, March 15, 2010

Entah...

hati ni dah terlalu cukup sakit....
pedih rasanya..
bila disakiti dgn pelbagai cara...

tapi tak seorang pun yg tahu...
yg mereka nampak hanyalah keceriaan yg terlukis di wajahku...
namun.. di hati, ada luka yg sdg berdarah..
dan entah bila ianya akan sembuh...

telah kutanamkan dlm diri ini..
biarlah marah sekejap shj.. jgn disimpan marah terlalu lama...
dan telah kudidik hati ini agar tidak bersahabat dgn ''dendam"...
kerana padaku.. dendam tidak membawa keuntungan kpd sesiapa..

diri ini tidaklah sesempurna mana...
ada juga kekurangan dan kelemahan yg nyata boleh dilihat oleh sesiapa yg mengenaliku...

cukuplah...
kesabaranku.. ada batasnya..
usah kau uji tahapnya...
kelak kau yg akn menyesalinya...

aq tidaklah sekuat mana utk menghadapi segala yg berlaku...
kerana masalah dtg bertimpa2...
namun kerana adanya insan2 yg memahami diri ini...
memberikan sokongan utk aq terus kuat menghadapi segalanya...
aq bersyukur kerana meskipun aq diuji sebegini...
Allah swt telah memberikan aq kesempatan utk mengenali serta rapat dgn teman2 serta insan yang sgt mulia hatinya...
terima kasih Ya Allah...
semoga KAU memberikan ku kekuatan serta ketabahan utk aq terus menghadapi hari2 yang mendatang...

ameen~~






Tuesday, March 9, 2010

Terima Kasih Untuk Segalanya

selautan ucapan terima kasih belum tentu dapat membalas segala kebaikan seorang insan yang telah banyak memberikan kata2 semangat.... nasihat yg sgt berguna.. serta kritikan yg kadang kala tersangat pedas untuk diterima oleh telinga ini,namun kritiakan tersebut sangatlah membina...

insan yang pada mulanya dikenali ats dasar nama shj... tanpa ade pluang mengenali dgn sebetul2nya perangai sbenarnya...ada yg berkata mulutnya pedas...kalau marah sukar utk dibawa berbincang...dan banyak lagi..

salahkah jika berkata benar meskipun kenyataan itu sukar diterima???perlukah kita bercakap belakang dan membuat spekulasi sendiri??

jika kebenaran yg diungkapkan adalah hakikat, mengapa perlu berselindung??HIPOKRIT!!! jelas itu bukanlah sifat yang ada pada insan yg telah banyak melakukan kebaikan terhadapku dan teman2ku...

setelah kami kenali n fahami... jauh sekali berbeza sikap yg digambarkan oleh mulut2 yg sebenarnya masih tidak mengenali insan tersebut dgn baik....

ya..mungkin mmg benar ada juga sikapnya yg kurang menyenangkan... namun insan tersebut pernah berkata kpd diri ini, yg sering berprasangka buruk... "Setiap yg negatif ada positifnya"... setelah mndengar kata2nya, setiap kali apabila terlihat perkare2 negatif...cepat2 akn ku neutralkan kembali perasaan yg mula ingin berprasangka buruk ini dgn memikirkn 'wujudnya positif dlm setiap yg negatif..'

untuk kusenaraikan segala kebaikannya mungkin memakan ruangan yg terlalu banyak... jika perkara boleh diklasifikasikan kpd 2 iaitu "countable" & "uncountable"... mungkin kebaikan insan tersebut selayaknya berada dlm golongan perkara yg sukar dikira @ "uncountable"....

terima kasih atas segala yg dilakukan, kata2, nasihat, serta tip2 yg sgt berguna untuk kami, khasnya akn dijadikan panduan utk diri ini... Insya Allah...

"usahlah kau menyusahkan pemikiran serta merunsingkan hatimu untuk mereka yg sering shj mencari khilafmu.... kerana mereka belum tentu akan memikirkan kebimbanganmu walau untuk sesaat sekalipun...."

ikhlas:

~QiLa~

Sunday, March 7, 2010

Yang Tak Bertudung Tak Semestinya Jahat... dan Yang Bertudung Pula Tak Semestinya Baik....

tak semestinyer bile org tu pakai tudung segale tingkah lakunyer baik serba serbi...
kadang2 yg xpkai tudung nih sribu kali lebih baek sifatnya....
bkn prejudis atau stereotaip...
tapi inilah hakikat yg perlu diakui oleh setiap individu....

usahlah terus menjatuhkan hukum dgn berpandukan luaran seseorang sahaja...
tidak semestinya bila dia xbertudung perangainyer juge tidak baik...
kenalilah hati budinya dahulu...barulah kan terbit perasaan senang akan sikapnya...
siapalah kita ini mahu melabelkan seseorang itu begitu dan begini....

renungilah kesilapan dan kekhilafan diri sendiri sebelum mahu menyenaraikan keburukan orang lain....

kadang2 diri kita sendiri jauh lebih teruk dari orang yg kita hina...
sedarlah....
masih belum terlambat lagi untuk menghargai semua insan yang ada disekeliling kita...

"Fahami Masalah, Bukan Hanya Tahu Menerjah"

sekadar renungan kita bersama...usahlah terasa hati atau berkecil hati....
tetapi marilah kita sama2 menyucikan hati yg makin hari makin dipenuhi dgn noda ini...
insya Allah....

music

Tumblr Blogger SCM Music Player