...

cute

Saturday, May 29, 2010

Friday, May 28, 2010

aq pernah masuk "penjara"...

:: 28 Disember 2008 - 11 Mac 2009 ::
lepas jer SPM aq dpt "pinangan" dari Kem PLKN Padang Hijau Kluang...
aq dgn xberperasaan pon pegi la mendaftarkan diri kat kem tu...
3 bulan beb... 3 bulan... bukan sekejap...
macam2 yg dah aq alami & harungi kat kem ni...
tempat... kawan2... pengalaman...
semuanya adelah baru bagi aq...

ade 4 Modul semuanya yg disediakan oleh JLKN utk kami "khatamkan" sepanjang tempoh latihan PLKN ini...
1. Modul Fizikal
2. Modul Kenegaraan
3. Modul Khidmat Komuniti
4. Modul Pembinaan Karakter

awal2 tu... aq rase perghhhh... cam nak giler jer...
ye la... terkurung... xde connection dgn dunia luar...
hidup lak ala2 tentera...
terseksa weyh...
sampai aq ley tensioned dok situ...
tapi...
lama2, aq ley adapt dgn situasi & jadual seharian kat kem...
sedar xsedar...
tempoh 3 bulan dh abes...
bye2 kem PLKN PTH Padang Hijau...
banyak kenangan & hubungan baru tercipta di sini...

tapi... yg paling best...
aq dpt lead bace ikrar...
1 battalion beb... dlm 397 org gitu...
yg bangganya...
xpakai microphone der...
plus aq tgh saket tekak time tu...
tapi.. aq xpedulikan...
semangat nak lead bacaan ikrar lg power beb...

~alhamdulillah...selamat gak aq tamatkan PLKN aq tu~



::yeah!!! dah abes dah!!!::
We ♥ DELTA


Wednesday, May 26, 2010

sulit... sukar... susah...

"3S"

sulit untuk kite membaca hati org...

sukarnya untuk kita memuaskan hati semua pihak...

susahnya untuk kita menduga tindak-tanduk seseorang itu...


aq sebenarnya cuba utk memuaskan serta menyenangkan hati semua pihak...
tapi... xsemudah yang kita rencanakan...
mungkin dlm 100%... nisbahnya akn jd 80% Suka : 20% Xsuka...
dah mmg lumrah manusia macam tu...
hatinya sukar utk dipuaskan...
aq juge manusia biasa xterlepas dari cubaan ini...
aq redha...
aq tahu ini merupakan 1 ujian dalam proses utk mematangkan diri serta memantapkan lagi kesabaran & benteng keimanan dalam diri ini...
semoga aq "kuat" utk menghadapinya....
amin....

Sunday, May 23, 2010

this song is really meaningful...



::Shahir::
"Kebahagiaan Dalam Perpisahan"

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Chorus:
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur


Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..


Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti
(ulang chorus)
Kebahagiaan.. dalam perpisahan..

Friday, May 21, 2010

aku tak bersalah...


aq suke chatting...
dh lame aq xchatting...
tibe2 tadi..aq boring...
pastu aq chatting la jap...
ade la 4 org jer yg ok nk bbual yg laen otak blue..
so..aq ignore.. sorry.. tp mmg aq trpakse ignore..
tp dlm rmai2 tu.. ade sorang mamat nih..
die jobless... die umor 23.. sbb xder keje la makwe die tinggalkn die...
aq rase bkn sbb die xde keje.. tp sbb baran die...
die mule2 ckp die kecewa la..ape la..die ckp xmo cite mslh die..sbb xmo sdih..
ok.. aq lynkn jer die xmo cter.. aq mls nk pakse2.. nk citer..citer.. xmo dh...
tibe2.. die ley "tercerite" lak sgale msalah die..
aq dgr jer la.. nsihatkan ape ptut...
then.. aq reply la comment2 mmber2 fb aq jap... mamat nih cket pnyer sabar.. asek "BUZZ" jer... die igt aq xmo dgr msalah die lg...
die mengamuk sakan la... marah2.. herdik aq bukan2...
die tuduh aq yg "seret" die cite sgale mslah tu padahal die tak nak...
hello budak... awk yg nk bercerite ok... sy xsuruh pon..
so.. xder isu seret2 nih...
"Aku tak bersalah ok..."

Tuesday, May 18, 2010

learn how to appreciate...

aq sdg blaja cara2 utk menghargai peluang serta org2 yg ade di sekeliling aku...
aq xnak jd kejam sgt...
sampaikan xnampak pluang laen disebabkan “something” yg xtau menghargai aq...
xde gunenyer aq butekan mata & hati aq semate2 utk perkara2 yg mcm tu...
aq dh malas nk lyn perasaan yg setia sgt kat someone yg lngsung xlayak menerimanya...
aq dh penat sebenarnye...
maybe aq akn berikan peluang kat org yg tahu menghargainya...
aq dh letih nk tunggu si “siput” yg mmg slow...
ckp xfikir prasaan org... yg die tau hati die jer yg kite nk jage...
“bley jalan la” org mcm ni... tunggu la puteri kayangan yg mmg penyabar tahap dewa dgn awak tu...
Sorry to said all those words.... but you really deserve it....
So... I’m Sorry And Good Bye “DEAR”...
To all our bitter sweet moments.... it’ll be in my heart just for a nostalgic memories to remember not to hold... and not to think ‘bout it again...
Enough is Enough... let bygone be bygone...
And I’m promise not to cry over the split milk ever...
Just forget about it and Let’s build a new future and If God Wills.... I want a new “Hero” in my own “fairytales” story...
Hurmmm.... I’m a new person now... not the old one anymore...
I wanna say thanks a lot to my “advisor”... your advice really opened my mind, my eyes and the most important it also opened my heart to think about someone’s feelings and learn how to appreciate it....
Thanx....

Saturday, May 15, 2010

"it's all about braveness "

Girls are like apples on the trees.
The best ones are at the top of the tree.
The boys don't want to reach for the good ones because they are afraid of falling and getting hurt.
Instead, they just get the rotten apples from the ground that aren't as good but easy.
So the apples at the top think something is wrong with them, when in reality, they are amazing.
They just have to wait for the right boy to some along, the one who's brave enough to climb all the way to the top of the trees ♥

Usah Berahsia...

Ketika engkau tidak mampu melepaskan fikiran dari material, walaupun hanya sehari,
Maka jangan katakan bahawa engkau telah melepaskannya,
Tetapi katakanlah bahawa, “Allah akan selalu mengawasi gerak-geriku”,
Jangan sesekali menyangka bahawa Allah akan lalai dari pengawalan-Nya terhadap kita, walaupun hanya sekelip,
Dan tidak ada sesuatu pun yang dapat kita sembunyikan luput dari ilmu-Nya,
Kerana bagi-Nya, tidak ada yang tersembunyi dan rahsia,
Apakah kita tidak melihat bahawa hari ini sangat cepat berlalu?
Sedangkan hari esok sangat dekat bagi mereka yang memang menantikannya.


p/s: Berzikirlah dengan nama Ar-Raqib dengan penuh keikhlasan hati, insya Allah akan dijaga daripada bahaya yang akan menimpa harta peribadi dan keluarga.

Thursday, May 13, 2010

.::Petua Dari Rasulullah s.a.w::.

“Kita dihidupkan bukan untuk tujuan bersuka-sukaan semata-mata.
Sebaliknya kita didatangkan ke dunia untuk tujuan yang baik, berbuat kebajikan dan melaksanakan tuntutan Allah.”

Berdasarkan ajaran Islam, seorang wanita (isteri) sebenarnya tidak bertanggungjawab untuk mencari nafkah keluarga. Ini bertujuan untuk membolehkan isteri mencurahkan sepenuh perhatian kepada urusan rumah tangga, mendidik anak dan membesarkan mereka. Hal ini bersesuaian dengan sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Ibn Umar, “Rasulullah bersabda, “Isteri bertanggungjawab dalam urusan rumahtangga suaminya.” (Riwayat Bukhari & Muslim)

Namun hakikatnya hari ini, tuntutan semasa yang begitu mendesak lantas memaksa golongan isteri supaya keluar rumah bergandingan bahu mencari nafkah untuk membantu suami mencari nafkah untuk membantu suami menyara keluarga. Komitmen sebagai isteri, ibu dan juga pekerja kepada majikan, secara tidak langsung menjadikan wanita begitu lelah yang kadangkala tidak mampu ditanggungnya sendirian.

Ramai isteri yang berkerjaya mengimpikan pembantu untuk meringankan urusan rumah tangga. Namun jika si suami memahami keadaan si isteri, maka beban di rumah dapat dikurangkan dengan saling membantu dan bertolak ansur. Lebih daripada itu, insya Allah kerjasama itu dapat memekarkan serta menyuburkan kasih sayang suami isteri kerana masing-masing dapat menerima dan mengorbankan kepentingan diri.

Rasulullah tidak ketinggalan prihatin akan masalah keletihan para isteri dalam menangani kerja rumah. Dalam hadisnya baginda menitipkan petua yang jika diamalkan akan memberikan jiwa yang tenang, hilang keserabutan dan keletihan.

Dari Abu Hurairah katanya, Fatimah meminta daripada Rasulullah (bapanya) seorang khadam (pembantu) dan mengadukan bahawa beliau terlalu penat bekerja. Jawab Rasulullah, “Engkau tidak akan mendapatkannya daripadaku. Mahukah engkau kutunjukkan sesuatu yang lebih baik daripada seorang khadam? Iaitu, tasbih 33 kali, tahmid 33 kali dan takbir 34 kali ketika engkau hendak tidur.”
(Riwayat Muslim)

Saturday, May 8, 2010

.::1st try::.

::futsal::

cuti sem nih aq xtau nak watper...
dok umah..gi blaja moto..hang out ngan mmber2..on9..n plg bagus pon aq memasak..
:P
so...
biler akak aq ajk aq join die ngan member2 die gi maen futsal...
aq dgn berfikiran pendek pon setuju nak join dorang...
sambil blur2 and excited tunggu ari yg dijanjikan..

>ari yg dinanti pon tibe<
lepas mandi n siap2..
aq pon ikot akak aq pi kedai basikal sbb nak temankan die pamkan bola...
abes pam..aq merempit la moto ayah aq balek umah..
suddenly jmper mmber lame..zubair yg nk pi karaoke..bual2 jap..
pastu balek umah..pakai stoking..pakai kasut aq pon beria2 semangat nak maen..siap bwk sling bag ag...
igtkn nak gi maen kat dewan tertutup kat mane tah...
rupe2nyer...
akak aq booking dewan futsal terbukak MBJB..btol2 kat dpan umah aq...
cesss...beriye2 aq bersiap..rupe2nyer maen kat depan umah jer...
hahahahah....
aq xreti maen seyh..segan tahap sipot aq nak masuk gelanggang..sbb xtau maen n xtau rules..
aq igtkan aq sorang jer xtau maen..rupe2nyer mmber2 akak aq pon xpndai maen gak..kteorang maen redah jer..maen nak eppy2 gtu.. huhuhuh...

1st tu..kteorang maen kite2 jer.. tibe2 datang lak sekumpulan minah2 free hair yg cun2 tahap suam2 kuku gitu...
dorang ajk friendly match gitu..
kiteorang pon agk berat nak setuju..sbb die bukan bawak geng jer beb..tapi siap bwk coach n referee gak der...
kiteorang dh gigil tahap puyuh dah nih...
tapi sbb die kate maen saje2 jer..
kiteorang pon tnpe memikirkan risiko..
maen setuju jer...
ala..redah jer la.. bkn luak pon..lg tambah experience ade ar..

permainan 2 set = 10 minit..
set pertame kiteorang seri 0-0...
set kedue kteorang dikerjekan secukup2nyer oleh geng minah2 ala2 cun gitu...
kalah 3-0 der..
malu mmg la malu sbb kalah..nak2 penat ag..
tapi yg penting kiteorang enjoy giler...

majulah futsal di dewan terbukak MBJB UDA...nak2 utk awek2 yg cun..and balak2 yg hensem2..
ahhahaha...just kidding....
"MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA"
pesanan oleh pihak penaje...
wawawawa~~



music

Tumblr Blogger SCM Music Player