...

cute

Friday, May 20, 2011

Poor Night-Vision


poor night-vision

opss..terskipping lak
(speaking sebenarnye)

okie la

kalo korang nak tau

poor night-vision tu rabun malam

|| Ape tu rabun malam? ||

rabun malam terjadi di mana penghidapnya
rabun semasa matahari terbenam
(aku suka ayat rabun semasa matahari terbenam ni)

Sebenarnya rabun malam nih merupakan satu penyakit
yang disebabkan oleh kekurangan
Vitamin A dalam makanan
yang menyebabkan sel mata yang kering
dan mengehadkan keupayaan mata
untuk menguruskan intensiti (ketumpatan) cahaya

::Cara2 nak atasi Rabun Malam ni::

perlu mengambil lebih banyak sayuran berdaun terutama bayam
aku tau..mesti ade antara korang yg tak suka makan sayur kan??
asal nampak sayur je..mula la asingkan letak tepi pinggan
tak pun korang akan tiba2 jadi murah hati
dengan memberikan sayur2 tu kat member2 korang kan
(mula lah sesi transfer sayur2 tu kat pinggan org lain)

=_="

yang tak suka sayur2 hijau ni ley la amek alternatif kat bawah ni
korang ley makan hati, mentega, buah-buahan,
lobak merah, labu, susu dan ikan di dalam pemakanan korang
bagi mendapatkan lebih banyak vitamin A




Amalkan setiap hari
Insya-Allah korang akn dapat mengatasi masalah ini



No comments:

Post a Comment

music

Tumblr Blogger SCM Music Player