...

cute

Wednesday, July 13, 2011

I'm Sorry


'SORRY is the hardest word to say'





ye ke macam tu?

susah untuk kita lafazkan frasa 'maaf'
baik kepada teman-teman..adik beradik..
mungkin ibu bapa dan juga pasangan hidup kita?

mengapa agaknya?
mungkinkah kerana ego?
masing-masing mahu menang & tak mahu mengaku kalah
rugikah kalau kita mengaku kalah?
atau mungkin bila kita berkata 'maaf' sebenarnya kita sedang menang

bagi aku
lebih baik mengucapkan kata 'maaf'
daripada dibiarkan 'perkelahian' berterusan

tak susah pun
malah maaf tidak perlu dibayar dengan wang ringgit
kita hanya bermodalkan air liur aje

mungkin tercalar sedikit perasaan kita
namun calar itu membawa seribu kemanisan
kerana kata 'maaf' itu terus merapatkan silaturrahim kita
(tak salah kalau kita tak agungkan rasa ego kita tu)


kadang-kadang kita tak rasa bersalah
dan mungkin kita tahu
pihak 'di sana' itulah yang bersalah
tetapi bila kita memohon maaf
sebenarnya secara tak langsung
menunjukkan keikhlasan hati kita
dan tentunya yang di sana akan lembut hatinya

tak rugi beb!!

malah memang menguntungkan
(berbaloi-baloi)
tak kiralah dalam apa jua hal
terutama sekali bila urusan 'rumah tangga' yang dikaitkan
(opsss..asal cite pasal rumah tangga lak ni..hehehe..)

dengan berkata 'maaf' banyak perkara dapat dipulihkan

bila kita yang menghulurkan 'kemaafan'
di sana akan terusik hatinya
kalau dia degil, akan cairlah hatinya
kalau dia jenis kasar, akan tersentuh jua hatinya
Insya Allah

berkata 'maaf' itu menunjukkan sifat sabar yang ada pada kita

jadi
kalau korang tengah tak ngam dengan sesiapa sekalipun
usahakanlah untuk meminta maaf
agar yang keruh akan berubah menjadi jernih
yang marah akan menjadi sejuk
yang benci akan lupa segala-galanya

Wallahua'lam



p.s. aku nak minta maaf gak..kot2 ada tersakitkan hati sape2..sowii ekh...







No comments:

Post a Comment

music

Tumblr Blogger SCM Music Player