...

cute

Thursday, August 25, 2011

B & G


B & G

stands for boys & girls

bukan nak cerita pasal cintan cintun

tapi nak cerita pasal zaman sekolah aku


TADIKA
dulu aku tadika kat Taski ABIM
kecil2 lagi dah pegi sekolah pakai tudung
seragam serba hijau+putih
paling best sekolah aku dulu depan kubur!
*gulppp..*
kat sini belajar baca doa
doa ibubapa..penerang hati..etc
lagu2 English cam 'Mary had a lil lamb'
langsung aku tak tahu
tapi ada aku kesah?
janji dapat doakan mak ayah aku hari2


SEKOLAH RENDAH
Sekolah Keb. Bandar UDA (2)
SKBU(2)
dari darjah 1-6
sekolah ni campur lelaki perempuan
tapi time ni hingusan lagi la
mana la tau cantik2 lagi
pergi sekolah nak belajar je
tengok dak lain da mule start kapel2
'wah..advance dak2 ni.."
(=_=)"


SEKOLAH MENENGAH
Sultan Ibrahim Girls' School
tiba2 naik sekolah menengah
aku pandang kiri, kanan
aku pandang depan, belakang
semua perempuan
wahh~~
nasib baik ada ustaz & cikgu lelaki 2, 3 kerat
mmg awal2 rasa pelik
tapi lama2 ok je
pernah sekali ayah aku tanya:
Mr. Ayah: "best SIGS?"
Miss. Anak: "boleh la..tapi tak nampak lelaki pon.."
Mr. Ayah: *hanya mampu tersenyum dgr komen anaknya*

habis zaman sekolah
masuk zaman universiti lak

aku tiba2 teringat pesan cikgu aku dulu

"Jangan bercinta time sekolah..
cari pakwe kat universiti nanti.."

bila kat U pulak, lec cakap

"Belajar dulu, nanti2 baru bercinta..
kejar Dean's List
nanti cinta akan kejar kita.."

(@_@)"

mana satu la agaknya

yang penting

sekarang ni

belajar sampai habis
dapat result gempak
dapat kerja bagus
bahagiakan mak & ayah kita

Insya Allah

bahagia itu pastikan datang dgn sendirinya

(^_^)



No comments:

Post a Comment

music

Tumblr Blogger SCM Music Player