...

cute

Tuesday, August 23, 2011

next plan


sekarang aku da dalam tahun akhir diploma

&

sejak akhir2 ni

aku asyik terfikir lepas diploma ni nak buat apa

"nak sambung study ke kerja?"

aku rasa persoalan ni mmg akan muncul
dalam kepala kawan2 aku yang 1 batch dgn aku

pilihan yang ada sgt banyak


1. Sambung Study

benda ni 80% dari kalangan student diploma nak buat
sebab
fikir diploma sekarang nak cari kerja sgt susah
competition sgt bnyk
dan sementara minat nak belajar ni masih ada
semangat utk sambung study tu sgt tinggi


2. Kerja

20% dari kalangan student diploma pula nak kerja!
kenapa?
sebab dorang da tak minat nak study
mungkin juga dorang minat nak study
tapi peluang kemasukan ke ipta tak ada
dorang akan kerja & buat pengajian jarak jauh


3. Duduk kat rumah jer

bagi kaum adam: dorang nak relax2 dok kat umah
dok "tanam anggur & ternak lemak"
hahaha
bagi kaum hawa: dok umah tunggu org masuk minang
dok tajamkan skill2 memasak & kemas umah


hurmm
walau ape pon pilihannyer

pastikan ianyer yg terbaik utk korang

bagi aku lak
parents aku memang da tetapkan amek degree dulu
pastu baru ley kerja

aku lak mmg nak sambung study lg
cuma
sedang berkira2 lagi
course apa yg sesuai dgn jiwaku ini

hehehe

all the best

utk

aku & korang juga

(^_^)



2 comments:

  1. SOlat Istikharoh...
    mohon petunjuk,..
    Better sambung bljr...
    Psnn utk aku gak...:p

    ReplyDelete
  2. solat istikharoh, mohon petunjuk...
    lebih baik sambung...huhu
    pesanan utk diri sendiri juga..:p

    ReplyDelete

music

Tumblr Blogger SCM Music Player